تهران بلوار فردوس غرب خيابان بهار جنوبي خيابان ارم شرقي
پشت هايپر استار پلاک5 واحد44
02188016698
09391969950
info@piyadero.ir
support@piyadero.ir

چرا باید وب سایت داشته باشیم ؟


این روز ها جایی در دنیا نیست که افراد بتوانند بدون اینترنت روز خود را شب کنند. اگر هم چنین جایی وجود داشته باشد بدون شک آنجا جزو مناطق محروم بشمار می رود. در حال حاضر در کشور های جهان اول کمتر کسب و کاری را خواهید دید که تجارت آنلاین (وبسایت ) ندارند . اما در ایران …

به هر حال با این نوشته قصد دارم به بررسی این مورد بپردازم که آیا وبسایت می تواند کسب و کار شما را بهبود بخشد ، یا آیا شما نیاز به وبسایت دارید؟ چرا باید سایت داشته باشیم ؟

شاید باور این موضوع سخت باشد، اما هنوز هم افراد و کسب و کارهای زیادی در ایران وجود دارند که وب سایت ندارند و از مزایای بازاریابی آنلاین استفاده نمی­کنند. عده زیادی هم هستند که وب سایت اینترنتی دارند اما استفاده لازم از آن را نمی­برند و با مزایای آن آشنا نیستند. عده بسیاری نیز صرفا برای اینکه یک آدرس اینترنتی داشته باشند اقدام به طراحی سایت می کنند و هیچکدام از معیارهای لازم برای موفقیت یک سایت اینترنتی را در سایت خود رعایت نمی کنند و با آنها آشنایی ندارند. مردم اولین جایی که به دنبال شرکت شما میگردند، بر روی اینترنت است. بازدیدکنندگان وب سایتها معمولا بر اساس وب سایت شرکتها درباره آنها قضاوت میکنند. شرکتی که وب سایت فعال تر، زیباتر و قویتری داشته باشد مسلما شرکت معتبرتر و بزرگتری خواهد بود.

 ۱۳ دلیل برای اینکه وب سایت داشته باشید : ( تا انتها مطالعه کنید)

  1. حضور در بازار اینترنت: تعداد استفاده کنندگان اینترنت در ایران هر روز در حال گسترش است و با اتصال گوشی­های هوشمند به اینترنت، حضور در بازار اینترنت به یک ضرورت تبدیل شده است. با داشتن وب سایت می­توانید کسب و کار خود را به افرادی که به دنبال دریافت محصولات/خدمات شما هستند معرفی کنید و به کسب و کار خود رونق ببخشید. قطعا داشتن یک وب سایت بسیار مهم­تر و پرکاربردتر از داشتن کارت ویزیت و یا کاتالوگ است.
  2.   تبلیغات بیشتر در ازا پرداخت مبلغ کمتر: ایجاد یک سایت اینترنتی هزینه­ای بسیار کمتر از سایر روش­های تبلیغاتی دارد و در عین حال روش تبلیغاتی بسیار موثرتری است، بخصوص اگر تنها به داشتن وب سایت بسنده نکنید و از روش­های بازاریابی اینترنتی برای جذب بازدیدکننده و تبدیل آن به مشتری استفاده کنید.
  3. ارائه اطلاعات بیشتر: اطلاعاتی که در وب سایت خود ارائه می­کنید محدودیت حجمی سایر روش­های تبلیغاتی مانند درج آگهی در مجلات و روزنامه­ها یا ارسال کاتالوگ و بروشور را ندارند، شما می­توانید تصاویر مختلف مرتبط با پروژه ها و محصولاتی که دارید را به همراه ویدئو و اطلاعات نوشتاری در سایت قرار دهید و کسب و کار خود را به علاقمندان به خوبی معرفی کنید.
  4. استفاده بهینه از زمان: در بسیاری از مواقع لازم است که پاسخ­های تکراری به مشتریان احتمالی خود بدهید و این کار زمان زیادی از پرسنل فروش شرکت شما خواهد گرفت. با قراردادن بخش­هایی مانند سوالات متداول یا ویدئوهای آموزشی در سایت خود می­توانید از مشتریان بخواهید که به وب سایت شما مراجعه کنند و اطلاعات تکمیلی در مورد کار شما بدست آورند و دیگر نیازی به ارائه توضیحات شفاهی و حضوری به تک تک آنها نخواهد بود.
  5. آموزش مشتریان: اولین مرحله از فروش و ارائه خدمات پس از فروش، آموزش دادن به مشتریان است، با ارائه مطالب آموزشی در سایت می­توان نحوه استفاده صحیح از محصولات را به آنها آموزش داد و با انجام چنین کاری صرفه جویی مناسبی در هزینه­ها خواهید داشت. از طرف دیگر، افراد زیادی در اینترنت وجود دارند که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات شما هستند و با مشاهده این آموزش­ها اعتماد بیشتری به کسب و کار شما پیدا خواهند کرد و احتمال اینکه به عنوان مشتری به شما مراجعه کنند افزایش خواهد یافت. یکی دیگر از مزایای انجام این کار، امکان مشاهده مطالب آموزشی شما در هفت روز هفته و بیست و چهار ساعت شبانه روز توسط مشتریان است.
  6. استفاده از امکان معرفی افراد به یکدیگر: یکی از بهترین روش­های تبلیغاتی، استفاده از بازاریابی دهان به دهان یا ویروسی است. با اضافه کردن امکان به اشتراک گذاری مطالب سایت خود در شبکه­های اجتماعی یا معرفی مطالب سایت خود به دیگران از طریق ایمیل، می­توانید این امکان را در اختیار کاربران قراردهید تا مطالب منتشر شده در سایت شما را به دوستان خود معرفی کنند.
  7. ایجاد یک پایگاه مشتری جدید: با راه اندازی وب سایت، این امکان را خواهید داشت که به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنید و بازارهای جدیدی برای کسب و کار خود ایجاد کنید.
  8. استفاده از ایمیل: با ایجاد وب سایت، این امکان را خواهید داشت که از ایمیلی استفاده کنید که مرتبط با نام دامنه وب سایت شماست و ایمیلی با برند خود داشته باشید. قطعا استفاده از ایمیل مرتبط با وب سایت اعتبار بسیار بیشتری از سرویس­های ایمیل رایگان مانند یاهو و گوگل دارد.
  9. ایجاد باشگاه مشتریان: می­توانید با ایجاد باشگاه مشتریان در وب سایت خود، ارتباط بسیار نزدیکتری با مشتریان ایجاد کنید و بازخودردهای مناسبی از آنها دریافت کنید. ایجاد باشگاه مشتریان باعث خواهد شد که علاقمندی به برند شما و وفاداری مشتریان افزایش یابد. بسیاری از شرکت­ها با ایجاد سیستم­های امتیازدهی و رتبه­بندی مشتریان در باشگاه مشتریان خود از مشتریان خود قدردانی می­کنند و ارتباط نزدیکتری با مشتریان برتر ایجاد می­کنند.
  10. جمع آوری اطلاعات تماس: با راه اندازی وب سایت و استفاده از تکنیکهایی مانند صفحه فرود و عضویت در سایت می­توانید اطلاعات تماس مشتریان بالقوه را جمع آوری کرده و با ارسال مطالب مرتبط با موضوع فعالیت خود آنها، فروش محصولات خود را بیشتر کنید.
  11. پیشی گرفتن از رقبا: بازار اینترنت در ایران هنوز هم یک بازار بکر است، بخصوص در کسب و کارهایی که هنوز به صورت سنتی کار می­کنند و مدیران آنها اهمیت این موضوع را درک نکرده­اند. بنابراین با راه اندازی سایت می­توانید یک قدم جلوتر از سایر همکاران خود حرکت کنید.
  12. ارائه خدمات آنلاین: با استفاده از سایت اینترنتی می­توانید بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه کنید و دیگر نیازی به پاسخگویی تلفنی به افراد نیست. به عنوان مثال می­توانید هر روز لیست قیمت محصولات خود را در سایت بروزرسانی کنید و از مشتریان خود بخواهید که برای دریافت لیست قیمت جدید به سایت مراجعه کنند.
  13. تحلیل : با استفاده از روش­های تحلیلی و ابزارهایی که در این زمینه وجود دارد می­توانید رفتارهای مخاطب خود را تحلیل و بررسی نمایید. به عنوان مثال، با بررسی آمار بازدید از محصولات و نظراتی که افراد از طریق سایت به شما ارسال می­کنند، متوجه می­شوید که مشتریان شما به کدام محصول علاقه بیشتری دارند و یا اینکه در آینده بهتر است چه محصولاتی تولید کنید تا بیشتر مورد استقبال قرار بگیرد.

بالا بردن اعتبار حرفه ی شما توسط وب سایت یکی از محمترین دلایل ساخت وب سایت می باشد.داشتن یک وب سایت اعتماد مشتری را به کسب و کار شما بهبود می بخشد و از کسب و کار شما یک شرکت محترم و معتبر خواهد ساخت. و تصویر کلی کسب و کار خود را به عموم مردم بهتر جلوه خواهد داد و به نوبه خود باعث افزایش اعتماد مشتریان خود نسبت به سازمان و یا کسب و کار شما خواهد بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *